Wijnroute van Monnickendam

Wijnroute van
Monnickendam

De wijnroute van Monnickendam is waarschijnlijk de gezelligste route in Nederland. En daar hoef je niet eens een fervente wijnliefhebber voor te zijn. De organisatie van de wijnroute heeft ons benaderd voor het verzorgen van de branding en promotie van de zevende editie, een klus naar ons hart. Want wijn drinken we graag in alle soorten en branding verzorgen we met onze ogen dicht. Zonder blikken of blozen hebben we Greetje Gutter, boegbeeld van de wijnroute, een ereplek gegeven in de branding. Niet helemaal raar, aangezien deze editie aan haar was opgedragen. De illustratie van Greetje was onmisbaar en afgebeeld op al het promotiemateriaal dat we mochten ontwerpen. Folders, wijnglazen, stickers, displays en advertenties, Greetje was overal op te herkennen. Voor de huisstijl van de wijnroute hebben we gebruik gemaakt van een moderne en grafische opzet. Het kleurenpallet bestaat uit wijnachtige kleuren en past goed in het concept. Om de beleving compleet te maken, hebben we de route vastgelegd in een indrukwekkende aftermovie. In de aftermovie laten we helaas niet de wijn proeven, maar wel de sfeer.

Over de wijnroute

De ondernemersvereniging van Monnickendam bedacht 7 jaar geleden een route om alle ondernemers samen te brengen. Belangrijker nog, om klanten naar deze ondernemers toe te trekken. Om deze route specialer te maken is er wijn aan toegevoegd en 7 edities verder is het nog steeds een absoluut succes. Deelname is alleen mogelijk als je een speciaal wijnglas koopt en geloof ons als we zeggen dat de verkoop hiervan erg snel gaat. Er zijn namelijk maar 1000 glazen per editie beschikbaar. Gewapend met een eigen wijnglas kunnen deelnemers van de wijnroute bij ruim 35 verschillende ondernemers twee wijnen proeven. Wit, rood en bubbels worden in deze gezellige wandelroute aangeboden door het Wijnhuis. De wijnroute wordt jaarlijks in het hart van Monnickendam gelopen en versterkt het dorpse gevoel.