Adverteren op Google

Boven aan in Google staan is de wens van veel ondernemers, hier wordt immers vrijwel alles op gezocht. Dit kan afhankelijk van het onderwerp door een goede SEO strategie. Maar voor veel ondernemers is dit onbegonnen werk. Een andere manier om bovenaan in Google te komen is door er gewoon voor te betalen. Google geeft je de mogelijkheid om jouw website, webshop of losse producten betaald bovenin te laten verschijnen.

Hoeveel kost adverteren op Google

Advertenties kosten uiteraard geld en als je advertenties verkeerd ingesteld worden kan het vooral bij adverteren op Google veel geld kosten. Google werkt namelijk met kosten per klik (CPC). De naam zegt het al maar, je betaald per klik op de advertentie. Dit bedrag varieert op basis van concurrentie, zo kan een keyword €1 per klik kosten maar zijn er ook gevallen (vooral in de financiele sector) die wel €200 per klik kunnen kosten. Dit klinkt natuurlijk als veel geld maar het succes van een campagne wordt niet gemeten middels de investering, maar wat je ervoor terug krijgt (ROI). De hoeveelheid die je moet investeren voor een goede campagne op Google hangt af van je bedrijf en de hoeveelheid concurrentie.

Onderzoek naar de juiste keywords

Cruciaal voor een winstgevende campagne is het onderzoeken van de juiste keywords. De truc is om te achterhalen welke keywords de hoogste zoekvolumes hebben, in combinatie met de relevantie tot uw business en de kosten per klik (CPC). Door een goede balans in deze drie punten maximaliseren wij voor jou je return on investment.

Adverteren in het Google display netwerk

Naast zoekresultaten biedt Google ook de mogelijkheid om op het display netwerk te adverteren. Het display netwerk bestaat uit miljoenen websites advertenties op geplaatst worden. Hierdoor is je bereik erg groot. Je kan met deze advertenties maar liefst 85% van alle internetgebruikers bereiken.